Obsah článku
Prodej nebo koupě nemovitosti je věc, kterou většina z nás zažije jen jednou za život, a proto si musíme nechat obzvlášť záležet na tom, ať vše proběhne v naprostém pořádku.
Prodej či koupě nemovitosti v Praze se může stát pro běžného laika značně nevýhodnou transakcí a celý proces může komplikovat nepříjemné papírování a časová náročnost. Proto je lepší oslovit profesionály. Jak tedy správně zvolit tu pravou realitní kancelář v Praze, abyste ušetřili nejen peníze, ale i čas?
1. Zázemí realitní kanceláře
Hlavní roli můžou hrát detaily. Podívejte se, kde má firma sídlo, prohlédněte si jejich online nabídku, personální obsazení a zástupce, se kterými budete případně jednat, stejně jako zkušenosti jejich klientů. Pokud se s vámi bude realitní kancelář, potažmo jejich makléř, chtít sejít například někde v kavárně, pak celkový servis nebude patřit pravděpodobně mezi ty nejkvalitnější.
2. Specifický postup a přímé jednání
Správná realitní kancelář bude vždy upřímná. Před samotným uzavřením spolupráce by vám měly být poskytnuty informace kolik a za co budete muset zaplatit. Následně pověřený makléř předloží své reference, obeznámí vás s postupem, časovým rozmezím, řekne vám, jaké smlouvy bude potřeba podepsat, a domluvíte si teoreticky možné termíny prohlídek.
3. Exkluzivita
Úspěšný realitní makléř pracuje vždy exkluzivně. To znamená, že nemovitosti, které prodává, prodává pouze on. Na samotném začátku spolupráce by vám měl uvést celou sérii případů, které zprostředkoval, a hodnocení od předešlých klientů. Měl by vám také vysvětlit, jaké garance a služby jsou poskytovány v rámci provize realitní kanceláře a samozřejmě se s vámi domluvit na vhodné cenové relaci za danou nemovitost.
4. Větší není vždy lepší
Když vybíráte správnou realitní kancelář, zejména v Praze a okolí, nemusíte nutně hledat tu největší. Ano, větší realitní kancelář má možná širší klientelu, počet zájemců a desítky poboček po České republice. Ale velmi často se stává, že jednotlivé pobočky mají jiného majitele a všechny jsou zastřešeny jednou známou obchodní značkou. Proto je lepší podívat se po vhodné lokální realitní kanceláři, jejíž makléři znají svůj trh, znají dané prostředí a ví, co si kde mohou dovolit.